بچه چطور به دنیا می‌آید؟

بچه چطور به دنیا می‌آید؟

پرسش: کودک چگونه به دنیا می آید؟

طریقه به دنیا آمدن نوزاد را باهم مرور میکنیم

 

بچه چطور به دنیا می‌آید؟
عکاس «لنارت نیلسون» ده سال از عمرش را صرف عکاسی از رشد جنین انسان کرده است.
ترجمه از الهام مظفری: عکاس «لنارت نیلسون» ده سال از عمرش را صرف عکاسی از رشد جنین انسان کرده است. نیلسون اولین بار در سال ۱۹۶۵ شناخته شد، زمانی که مجله لایف ۱۶ صفحه از عکس های او از جنین انسان را منتشر کرد. این عکس‌ها فورا در مجلات دیگر هم به نمایش درآمدند.
ادامه مطلب و دانلود

معرفی انواع پماد آفتاب سوختگی

معرفی انواع پماد آفتاب سوختگی

رایج‌ترین پماد آفتاب سوختگی موجود در بازار پماد دکتر ادیب، برناگل، کالاندولا، ریکاو، سیلور سولفات و پماد تتراسایکلین است که می‌توان برای درمان انواع سوختگی از جمله آفتاب سوختگی از این پمادها استفاده کرد.

معرفی انواع پماد آفتاب سوختگی

 

سوختگی می‌تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود و بافت پوست را از بین ببرد. یکی از عواملی که سبب سوختن پوست و التهاب و قرمزی آن می‌شود، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آفتاب و عدم استفاده از کرم ضد آفتاب است. متناسب با نوع و شدت سوختگی پوست، انواع پماد آفتاب سوختگی در بازار وجود دارد که در مقاله پیش رو با آنها آشنا خواهید شد.

ادامه مطلب و دانلود

۷ روش درمان سریع دندان درد در منزل

درمان دندان درد | درمان سریع دندان درد با نسخه های خانگی

۷ روش درمان سریع دندان درد در منزل

درمان سریع دندان درد را می‌توان در خانه و با استفاده از روش‌های ساده‌ای به طور موقتی انجام داد. استفاده از کمپرس یخ، چای نعناع، غرغره با آب نمک و سیر می‌تواند به طور طبیعی درد شما را کم کند.
.

درمان دندان درد در منزل

 

  اگر دچار دندان درد شده‌اید و نمی‌دانید چطور از شر این درد آزار دهنده رها شوید، خبر خوب این است که راه هایی برای درمان‌ سریع دندان درد وجود دارد که می تواند موقتا این درد را آرام کند تا بعدا در فرصت مناسب به پزشک مراجعه کنید. ما در این مقاله به شما روش‌های مختلفی را برای تسکین دندان درد خواهیم آموخت.

ادامه مطلب و دانلود

طبع ازگیل سرد است یا گرم و فواید آن چیست؟

طبع ازگیل سرد است یا گرم و فواید آن چیست؟

ازگیل از میوه‌های خوش‌عطر و طعم است که خواص بسیاری دارد. طبع ازگیل سرد و خشک است و برای افراد با مزاج گرم و تر مناسب است. بهترین مصلح ازگیل؛ عسل است.
طبع ازگیل سرد است یا گرم؟

 اگر با طبایع چهارگانه و مزاج‌ها در طب سنتی آشنایی داشته باشید‌ می‌دانید که بدن هر فردی طبع خاص خود را دارد و  هر یک از مواد غذایی نیز دارای طبع مخصوص خود است که می‌توانند بر بدن انسان تأثیر داشته باشند. از این جهت بایستی از طبع هر خوراکی آگاه باشید تا مواد غذایی سازگار با طبع بدن خود را مصرف نمایید و پس از مصرف  آندچار مشکل نشوید. ازگیل از میوه‌های فانتزی و خوش طعم پاییز و زمستان است، اما طبع ازگیل چگونه است؟ آیا طبع ازگیل با طبع بدن شما سازگار است؟ مصلح آن چیست و این میوه چه فوایدی دارد
ادامه مطلب و دانلود

قرص ترانکی وال موثر در رفع استرس و بی‌ خوابی

قرص ترانکی وال موثر در رفع استرس و بی‌ خوابی

قرص ترانکی وال (Tranquival) از داروهای گیاهی و آرامبخش است که به منظور رفع بی خوابی و استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. سردرد، مشکلات گوارشی و بی خوابی برخی از عوارض مصرف این داروست.

بی خوابی
 
بی خوابی از مشکلاتی است که ممکن است در سنین مختلف بروز کرده و لذت داشتن یک خواب راحت را از انسان بگیرد. برای برطرف کردن اختلالات و مشکلات مربوط به خواب، در قدم اول باید یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید. همچنین برای رفع بی خوابی باید عادات ناسالم غذایی مثل مصرف بیش از حد غذاهای چرب و کافئین را از آن حذف کنید. علاوه بر خوراکی‌ها و مواد غذایی مصرفی، استرس و فشارهای روحی هم می‌تواند علل بروز بی خوابی شبانه باشد. به هنگام خواب وسایل اضافه را از خود دور کنید و در مکانی ساکت و تاریک بخوابید. اگر با وجود رعایت تمامی این موارد باز هم از بی خوابی رنج می‌برید؛ بهتر است به پزشک مراجعه کرده و از داروهای آرامبخش، استفاده کنید. در ادامه یکی از این داروها را با نام قرص ترانکی وال بررسی خواهیم کرد.

ادامه مطلب و دانلود

طبع زردآلو؛ میوه تابستانی پرطرفدار

طبع زردآلو؛ میوه تابستانی پرطرفدار

زردآلو میوه تابستانی بسیار خوش طعم و خوش عطر و پرطرفدار است. طبع زردآلو سرد و‌ تر است ولی طبع نوع شیرین زردآلو رو به گرمی میرود و تری خود را همچنان دارد. مصلح زردآلو زیره، رازیانه و سکنجبین است.
طبع زردآلو بعنوان یک میوه تابستانی خوشمزه و پر مصرف سرد و‌تر است.
 
بدن هر کس طبع مخصوص خود را دارد و بایستی هنگام مصرف مواد غذایی طبع آنها را با طبع بدن خود هماهنگ نمایید. در این صورت است که دچار مشکل نشده و از مصرف مواد غذایی لذت می‌برید. زردآلو از آن دست میوه‌هایی است که طرفداران بسیاری دارد. اما آیا می‌دانید طبع زردآلو چگونه است؟ سرد است یا گرم؟ آیا مصرف زردآلو برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند؟ در این مقاله قصد داریم شما را با طبع زردآلو آشنا نماییم. با ما همراه باشید.
ادامه مطلب و دانلود

قرص متی مازول و درمان پرکاری تیروئید

قرص متی مازول و درمان پرکاری تیروئید

قرص متی مازول (Methimazole) از داروهایی است که به منظور درمان پرکاری تیروئید مورد استفاده قرار می‌گیرد. تهوع، استفراغ، ناراحتی معده، سردرد و سرگیجه از عوارض مصرف این داروست.

پرکاری تیروئید
 کم کاری یا پرکاری تیروئید از بیماری‌های شایعی است که به دلیل اختلال در عملکرد غده تیروئید، ایجاد می‌شود. زمانی که این غده، مقدار هورمون کمتر یا بیشتر از حد نیاز بدن تولید کند می‌گوییم که فرد دچار کم کاری یا پرکاری تیروئید شده است. برای تشخیص زود هنگام این بیماری، بهتر است هر چند ماه یک بار آزمایش‌های دوره‌ای خون داشته باشید. عدم تمرکز حواس و فراموشی، تغییر در اشتها و اختلال در باروری، کاهش وزن، تعریق و عدم تحمل گرما، تحریک‌پذیری و زودرنجی، تپش قلب، تنگی نفس، ضعف عضلات، قاعدگی نامنظم و مشکلات چشمی برخی از نشانه‌های ابتلا به این بیماری بوده که البته در همه افراد یکسان نیست. برای درمان کم کاری یا پرکاری غده تیروئید می‌توان از داروهای کنترل‌کننده در این زمینه استفاده کرد. متی مازول یکی از داروهایی است که به منظور درمان پرکاری تیروئید تجویز می‌شود. در ادامه با این دارو بیشتر آشنا می‌شوید.

ادامه مطلب و دانلود

۱۳ کاربرد نشاسته ذرت و راه تشخیص آن از آرد ذرت

۱۳ کاربرد نشاسته ذرت و راه تشخیص آن از آرد ذرت

نشاسته ذرت آرد سفید رنگی است که از ذرت استخراج و در آشپزی برای افزایش غلظت سوپ، دسر و سس استفاده می‌شود. این نشاسته برای از بین بردن لکه، بو و برطرف کردن چربی پوست و مو کاربرد دارد.
آشنایی با 13 کاربرد نشاسته ذرت و راه تشخیص آن از آرد ذرت
 
نشاسته ذرت به دلیل شفاف بودن بعد از مخلوط شدن در مایعات و پخته شدن و غلظت بیشتر جایگزین مناسبی برای آرد در دستورات پخت و پز است. در ادامه مطلب به بررسی کاربرد‌های این محصول برای آشپزی، زیبایی و جوانسازی پوست و مو، پاک کردن لکه‌ها و ... می‌پردازیم.
ادامه مطلب و دانلود

پسوریازیس پوست سر چیست؟ + علت، علائم و راه های درمان

پسوریازیس پوست سر چیست؟ + علت، علائم و راه های درمان

پسوریازیس پوست سر یک بیماری خودایمنی است که با پوسته پوسته شدن پوست سر و خارش همراه است. اگرچه این بیماری درمان قطعی ندارد اما برخی از داروها و درمان های خانگی می تواند علائم این بیماری را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.
درمان پسوریازیس پوست سر با دارو و روش های خانگی
 آیا پسوریازیس پوست سر مسری است؟ پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که باعث رشد سریع سلول‌های پوستی می‌شود. به طور معمول ایجاد سلول‌های پوست سر چند هفته طول می‌کشد، اما در افراد مبتلا به این بیماری در عرض چند روز تشکیل می‌شوند. این سلول‌ها روی سطح پوست انباشته و باعث ایجاد بیماری پسوریازیس می‌شوند. خوشبختانه این بیماری مسری نیست. در این مقاله به بررسی علت، علائم و روش‌های درمانی این بیماری می‌پردازیم.
ادامه مطلب و دانلود

انواع آب طعم‌دار یا دتاکس واتر برای سم‌زدایی بدن

انواع آب طعم‌دار یا دتاکس واتر برای سم‌زدایی بدن

آیا قصد کاهش وزن خود را دارید؟ یکی از بهترین راه‌های سم‌زدایی و دفع سموم بدن، نوشیدن آب طعم‌دار یا دتاکس واتر (Detox Water) است.

5 نوع آب طعم دار برای سم زدایی و چربی سوزی

دتاکس واتر (Detox Water) یا آب‌های سم‌زدا، اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و راه‌های متنوعی برای آماده‌کردن آنها وجود دارد. ما 5 نوع از خوشمزه‌ترین و مفیدترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

دتاکس واترها شامل اجزای مختلفی مانند لیمو برای سم‌زدایی، نعنا برای هضم بهتر غذا، خیار برای خنک کردن بدن و زنجبیل برای تسکین درد و هضم غذا هستند.

بعضی از آنها شامل هندوانه، تمشک و دیگر میوه‌ها هستند که از نظر سلامتی و سودمندی باهم برابرند. اگر تصمیم گرفتید دتاکس واترها را امتحان کنید، ما برای شما چند پیشنهاد داریم. دتاکس واترها خیلی راحت و در کمتر از 5 دقیقه آماده می‌شوند و حتی می‌توانید بنا به ذائقه خودتان آنها را با یکدیگر ترکیب کنید.

ادامه مطلب و دانلود
5 pages 1 2 3 4 5 صفحه بعد
فیلم جدید
موضوعات
آمار سایت
musicpadide.ir آمار مطالب
musicpadide.ir کل مطالب : 1695
musicpadide.ir کل نظرات : 82
| کانال تلگرام سایت